[O2] Turbina BKD 2.0 - prośba o analizę logów dynamicznych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ariaad
    Classic
    • 2010
    • 4

    [O2] Turbina BKD 2.0 - prośba o analizę logów dynamicznych

    Zamieszczone przez kropeck
    .... Niech ktoś mi na wszelki wypadek da owocka, bo muszę mieć jakiś hamulec przed "słowotwórstwem".
    Mówisz i masz

    To się nazywa oddziaływanie prewencyjne. Można tez zastosować samobiczowanie (skuteczne, ale nie polecam).
  • horhe358
    Drive
    • 2009
    • 90
    • Octavia III (5E3)
    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

    #2
    [O2] Turbina BKD 2.0 - prośba o analizę logów dynamicznych

    Witajcie,

    Jako że nie jestem specjalistą proszę o radę bardziej doświadczonych. Kilka tygodni temu temu auto na autostradzie 2 razy wpadło w notlauf. VAG pokazał błąd:

    Kod:
    16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) 
                P0234 - 000 -  - 
                 Freeze Frame:
                        RPM: 2856 /min
                        Torque: 266.0 Nm
                        Speed: 149.0 km/h
                        Load: 58.0 %
                        Voltage: 14.52 V
                        Bin. Bits: 00001000
                        Absolute Pres.: 2091.0 mbar
                        Absolute Pres.: 2437.8 mbar
    Po wizycie w ASO diagnoza (po samym odczytaniu błędu, bo nawet się nie przejechali ani nic innego nie sprawdzali) - zapieczone kierownice - wymiana turbiny. Cena tej wymiany jest dla mnie wystarczającą motywacją aby zasięgnąć jeszcze dodatkowej opinii co do celowości takiej naprawy.

    Logi + wykres działania turbiny są tutaj:



    Pomiary każdego z kanałów robiłem niezależnie żeby mieć więcej próbek - stąd różne obroty w tym samym wierszu.

    Dziwi mnie jedna rzecz - za każdym razem turbina dawała maks 2601 mniej więcej w tym samym momencie. Wygląda to tak, jakby to był jej maks. Jeżeli dobrze rozumiem też kolumnę duty cycle - to było to zgodne z oczekiwaniem sterownika - tzn. miała dawać maks. Widać jednak, że przeładowuje. Auto jednak nie złapało podczas testów ani razu notlaufa. Zastanawiam się dlaczego, bo przeładowanie jest mniej więcej tego samego rzędu co podczas wycieczki autostradą. Nie wiem też czy to opóźnienie w działaniu turbiny które widać na wykresie jest normalne? Test był robiony oczywiście na 3-cim biegu i gaz na 100%.

    Będę wdzięczny jak specjaliści rzucą okiem i doradzą co dalej zrobić - wymieniać, czyścić,, czy jeszcze coś innego.

    pozdr.,
    Paweł

    [ Dodano: Czw 08 Kwi, 10 10:07 ]
    Rzućcie proszę okiem - to dla Was 5 min a pomoc dla mnie nieoceniona.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Wyglada na zapieczone kierownice, albo cos ze sterowaniem, bo z dolu nie ma zadnej regulacji i jest ciagle za malo, nastepnie wali za duzo.


      Co do tej max wartosci, to tyle max obsluguje czujnik stad wiecej pokazac nie moze.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Nabuch
        Drive
        • 2009
        • 65

        #4
        Witaj
        Co do turbinki to ewidentne przeładowanie powodów może być kilka. Podstawowa rzecz to jedź do jakiegoś innego sprawdzonego mechanika i niech Ci sprawdzi jak działa turbina. Sam możesz sprawdzić sobie sztangę czy ciężko pracuje . Odszukaj turbinę i dochodzącą prowadnicę od gruszki . Postaraj się poruszać tą wajchą - niestety nie wiem w którą stronę bo jedne działają poprzez wyciągnięcie sztangi drugie poprzez wepchnięcie .Ruch sztangi powinien wynosić ok 5-12 mm (ciężko to określić na czuja) . Sztangę powinieneś ruszać palcem po naciśnięciu. Jak chcesz sobie zobaczyć bardziej szczegółowo wpisz na YOU tube -ie turbosprężarka i zobaczysz różne filmiki które pokażą Ci mniej więcej o co chodzi.
        Co do samej naprawy to musi to określić mechanik:
        1 tubo może być brudne i wystarczy wyczyścić tylko część gorącą nie ruszając pozostałych części.
        2 turbo może lać olej i tu już czeka Cię wymiana /lub regeneracja- zależy na co się zdecydujesz . Wszystko jest adekwatne to przebiegu i stanu turbiny. Jeżeli zdecydujesz się na regenerację to podstawą jest znalezienie dobrego serwisu turbin (potwierdzonego opiniami użytkowników) .
        Pozdrawiam serdecznie

        Komentarz

        • Zoltar
          Rider
          • 2005
          • 722

          #5
          Sprawdź zaworek N75
          www.soft-car.pl
          www.chiptuning-gdansk.pl


          - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
          - Wyłączanie DPF
          - Hamownia Obciążeniowa

          Komentarz

          • horhe358
            Drive
            • 2009
            • 90
            • Octavia III (5E3)
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            #6
            Zoltar, a jak sprawdzić zaworek N75 poza metodami które znalazłem na forum - tj. podłączając napięcie i "słuchając" czy cyka? Jest możliwość wywnioskowania jego działania na podstawie logów które zrobiłem lub które można jeszcze ew. zrobić vcdsem?

            Czy w przypadku O2 N75 jest zlokalizowany mniej więcej w tym samym miejscu co w O1, tj. w okolicy podszybia?

            pozdr.,
            Paweł

            Komentarz

            • toocool
              Rider
              • 2008
              • 303
              • Octavia IV combi (NX5)

              #7
              horhe358, BKD nie ma N75 jako takiego. Wszystko jest w pajączku.

              [ Dodano: Wto 13 Kwi, 10 17:54 ]
              Konkretnie P6:
              Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

              Komentarz

              • horhe358
                Drive
                • 2009
                • 90
                • Octavia III (5E3)
                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                #8
                toocool, a mogłbyś rzucić okiem na log który wrzuciłem (jest link w 1 poście)? Dziwi mnie tak duża różnica pomiędzy Ex. gas spec. a Ex. gas. actual i się zastanawiam czy to nie jest powód dla którego turbina przeładowuje.

                pozdr.,
                Paweł

                Komentarz

                • toocool
                  Rider
                  • 2008
                  • 303
                  • Octavia IV combi (NX5)

                  #9
                  horhe358, generalnie widzę to co już pisali koledzy wyżej.
                  Problem z dołu - nie doładowuje, z góry - przeładowuje.

                  Najczęstszym powodem w BKD na seryjnym turbo są zapieczone kierownice lub ciężko chodzący mieszek.

                  Z tą wymianą to bym tak pewny nie był. Może wystarczy przeczyścić.
                  W turbinie którą masz, nawet po wyczyszczeniu problem pewnie powróci, więc najlepszym sposobem jest wydłużenie cięgna mieszka, tak by z dołu turbo dawało delikatnie (w gruncie rzeczy dla użytkownika niezauważalnie) mniej. Szybciej otwiera kierownice i po prostu wcześniej się otwierają (czyli więcej pracują) - zmniejszając ryzyko zapieczenia.
                  Ja ponad rok temu miałem również przeładowanie i od tego czasu po przeczyszczeniu i regulacji cięgna już nie ma overboostów (wiem, bo mam wskaźnik).

                  Czy EGR ma na to wpływ nie wiem, wydaje mi się (choć mogę się mylić), że jest to raczej skutek niż przyczyna.

                  Także poszukaj kogoś, kto Ci turbo obejrzy, przeczyści i proponuję wydłużyć cięgno mieszka.
                  Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                  Komentarz

                  Pracuję...